Гапон В. В.
https://orcid.org/0000-0001-7521-5450
Барабаш О. А.
https://orcid.org/0000-0003-2545-0369
Читаєва К. Г.
https://orcid.org/0000-0003-0688-8269
ІНФОРМАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ НА ОПЛАТУ ПРАЦІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Повний тест (pdf)
Мова: Українська
Анотація. Статтю присвячено розробленню інформаційних підходів до аналізу використання коштів освітньої субвенції на оплату праці педагогічних працівників у закладах освіти, що надають повну загальну середню освіту. Проаналізовано використання цих коштів упродовж 2017–2022 рр., при цьому особливу увагу приділено аналітичним показникам ефективності використання освітньої субвенції на всіх рівнях місцевих бюджетів (обласних, міських, селищних і сільських). Відзначено негативний вплив повномасштабної війни рф проти України. Виявлено особливості фінансування закладів, які надають повну загальну середню освіту, проаналізовано практику формування й використання коштів освітньої субвенції. Наведено результати аналітичного дослідження щодо використання залишків таких коштів протягом 2022 р. Проаналізовано інформаційне забезпечення процесу розподілу й використання коштів освітньої субвенції в нашій державі, окреслено тенденції, проблеми та обов’язкові заходи для забезпечення ефективного використання цих коштів закладами, що надають повну загальну середню освіту. З цією метою виконано розрахунок і проаналізовано найважливіші аналітичні показники, які використовуються в сучасних дослідженнях вітчизняними й зарубіжними вченими, зокрема видатки за рахунок коштів освітньої субвенції, середню заробітну плату педагогічних працівників, середні витрати на одного учня, середні витрати на один клас, середню наповнюваність класів учнями, середню чисельність учнів на одного вчителя тощо.
Ключові слова: загальна середня освіта, освітня субвенція, залишки коштів за освітньою субвенцією, педагогічні працівники, здобувачі повної загальної середньої освіти, міжбюджетні трансферти, фінансування.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2023-3-56-72
Ключові слова: загальна середня освіта, освітня субвенція, залишки коштів за освітньою субвенцією, педагогічні працівники, здобувачі повної загальної середньої освіти, міжбюджетні трансферти, фінансування.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2023-3-56-72
Посилання:
1. Бєлова Л. О. Реформування системи управління освітою за умови децентралізації місцевого самоврядування. Актуальні проблеми державного управління. 2014. № 1. С. 109–118. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdy_2014_1_16.
2. Лопушинський І., Ковнір О. Стан та перспективи реформування освіти в умовах децентралізації влади в Україні. Теорія та практика державного управління і місцевого самоврядування. 2017. № 1. URL: http://el-zbirn-du.at.ua/2017_1/27.pdf.
3. Кириленко О. П., Марчук А. П. Модернізація бюджетного забезпечення освіти в рамках секторальної децентралізації. Фінанси України. 2018. № 6. С. 75–90. URL: http://finukr.org.ua/docs/FU_18_06_075_uk.pdf.
4. Беновська Л. Інструменти оптимізації освітньої мережі. Галицький економічний вісник. 2021. Т. 70. № 3. С. 7–15. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.03.007.
5. Storonyanska I., Benovska L. Risks of administrative and financial decentralisation: theoretical hypotheses and empirical assessment. Economic annals-XXI. 2017. Vol. 166. Iss. 7-8. P. 76-79. DOI: https://doi.org/10.21003/ea.V166-15.
6. Герчинський Я. Фінанси освіти в Україні: окремі стратегічні питання. Київ : Юстон, 2017. 152 с. URL: http://education-ua.org/ua/analytics/1040-finansi-osviti-v-ukrajini-okremi-strategichni-pitannya.
7. Герчинський Я., Островський І. Заробітна плата вчителів: вимоги закону про освіту. 2023. URL: https://decentralization.gov.ua/news/16346.
8. Londar S., Gapon V., Lytvynchuk A., Tereshchenko H., Londar L. School Education Financing in the Context of Decentralization: Cases of Ukraine. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2022. Vol. 14. № 3. P. 101-125. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/600.
9. Лондар С. Л., Бахрушин В. Є., Лондар Л. П., Гапон В. В., Пронь Н. Б. Можливості вдосконалення бюджетного забезпечення розвитку шкільної освіти в Україні. Освітня аналітика України. 2022. № 5 (21). С. 5–24. DOI: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-5-5-24.
10. Гапон В. В., Барабаш О. А., Читаєва К. Г. Вплив євроінтеграційних процесів на перспективи реформування фінансової системи у сфері загальної середньої освіти України. Освітня аналітика України. 2022. № 4 (20). С. 98–117. DOI: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-4-98-117.
11. Гапон В. В., Шараєвська М. І., Дерепа Т. С. Статистичне оцінювання діяльності вітчизняних закладів загальної середньої освіти із застосуванням досвіду європейських держав. Освітня аналітика України. 2022. № 4 (20). С. 67–83. DOI: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-4-67-83.
12. Про Державний бюджет України на 2023 рік : Закон України від 03.11.2022 № 2710-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2710-20#Text.
13. Деякі питання розподілу обсягу освітньої субвенції на 2023 рік : постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1472. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1472-2022-п#Text.
2. Лопушинський І., Ковнір О. Стан та перспективи реформування освіти в умовах децентралізації влади в Україні. Теорія та практика державного управління і місцевого самоврядування. 2017. № 1. URL: http://el-zbirn-du.at.ua/2017_1/27.pdf.
3. Кириленко О. П., Марчук А. П. Модернізація бюджетного забезпечення освіти в рамках секторальної децентралізації. Фінанси України. 2018. № 6. С. 75–90. URL: http://finukr.org.ua/docs/FU_18_06_075_uk.pdf.
4. Беновська Л. Інструменти оптимізації освітньої мережі. Галицький економічний вісник. 2021. Т. 70. № 3. С. 7–15. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.03.007.
5. Storonyanska I., Benovska L. Risks of administrative and financial decentralisation: theoretical hypotheses and empirical assessment. Economic annals-XXI. 2017. Vol. 166. Iss. 7-8. P. 76-79. DOI: https://doi.org/10.21003/ea.V166-15.
6. Герчинський Я. Фінанси освіти в Україні: окремі стратегічні питання. Київ : Юстон, 2017. 152 с. URL: http://education-ua.org/ua/analytics/1040-finansi-osviti-v-ukrajini-okremi-strategichni-pitannya.
7. Герчинський Я., Островський І. Заробітна плата вчителів: вимоги закону про освіту. 2023. URL: https://decentralization.gov.ua/news/16346.
8. Londar S., Gapon V., Lytvynchuk A., Tereshchenko H., Londar L. School Education Financing in the Context of Decentralization: Cases of Ukraine. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2022. Vol. 14. № 3. P. 101-125. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/600.
9. Лондар С. Л., Бахрушин В. Є., Лондар Л. П., Гапон В. В., Пронь Н. Б. Можливості вдосконалення бюджетного забезпечення розвитку шкільної освіти в Україні. Освітня аналітика України. 2022. № 5 (21). С. 5–24. DOI: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-5-5-24.
10. Гапон В. В., Барабаш О. А., Читаєва К. Г. Вплив євроінтеграційних процесів на перспективи реформування фінансової системи у сфері загальної середньої освіти України. Освітня аналітика України. 2022. № 4 (20). С. 98–117. DOI: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-4-98-117.
11. Гапон В. В., Шараєвська М. І., Дерепа Т. С. Статистичне оцінювання діяльності вітчизняних закладів загальної середньої освіти із застосуванням досвіду європейських держав. Освітня аналітика України. 2022. № 4 (20). С. 67–83. DOI: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-4-67-83.
12. Про Державний бюджет України на 2023 рік : Закон України від 03.11.2022 № 2710-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2710-20#Text.
13. Деякі питання розподілу обсягу освітньої субвенції на 2023 рік : постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1472. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1472-2022-п#Text.