Стасюк С. О.
https://orcid.org/0009-0009-6796-4756
Кушнір Т. М.
https://orcid.org/0000-0003-1643-2273
ВПЛИВ АСОРТИМЕНТУ ОСВІТНІХ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ НА ПОВЕДІНКУ СПОЖИВАЧА
Повний тест (pdf)
Мова: Українська
Анотація. Статтю присвячено дослідженню ринку онлайн-освіти в Україні, зокрема аналізу асортименту та попиту на освітні послуги. Виявлено, що асортимент освітніх послуг фактично не ставав об’єктом наукового дослідження у вітчизняному дискурсі з позицій сучасного маркетингу. Мета дослідження – визначити ключові аспекти асортименту курсів різних освітніх платформ та встановити основні напрямки попиту серед цільової аудиторії. У роботі використовувалися такі методи: порівняльного аналізу, оцінки кількості безкоштовних і платних курсів на популярних платформах, як-от Prometheus, ВУМ online, EdEra, Дія.Освіта, Projector та ін. Окрему увагу приділено кількості курсів із маркетингу, що є важливим показником популярності зазначеної спеціалізації. Результати аналізу вказують на широкий асортимент курсів, де кожна освітня платформа має власну стратегію стосовно типу та співвідношення безкоштовних і платних курсів, а також особливості спеціалізації. Аналіз статистичних даних щодо популярності різних напрямків онлайн-освіти в Україні надає об’єктивну картину найбільш затребуваних сфер: дистанційне мовне навчання, академічна підготовка та професійний розвиток. Обґрунтовано, що стратегії асортиментного управління й надання різноманітних, якісних освітніх послуг є ключовими для подальшого розвитку та підвищення конкурентоспроможності освітніх платформ в Україні. Визначено напрямки розбудови останніх для розширення їх асортименту з урахуванням попиту і специфіки користувачів. Також наголошено на необхідності активно слідкувати за трендами та надавати якісні освітні послуги для задоволення різних потреб цільової аудиторії у швидкозмінюваному онлайн-середовищі.
Ключові слова: український ринок онлайн-освіти, асортимент, асортиментна політика, тренди та попит на освітні платформи, цільова аудиторія, спеціалізація.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-1-23-33
Ключові слова: український ринок онлайн-освіти, асортимент, асортиментна політика, тренди та попит на освітні платформи, цільова аудиторія, спеціалізація.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-1-23-33
Посилання:
1. Hoch S. J., Bradlow E. T., Wansink B. The Variety of an Assortment. Marketing Science. 1999. Vol. 18, No. 4. P. 527–546. DOI: https://doi.org/10.1287/mksc.18.4.527.
2. Simonson I. The effect of product assortment on buyer preferences. Journal of Retailing. 1999. Vol. 75, Iss. 3. P. 347–370. DOI: https://doi.org/10.1016/S0022-4359(99)00012-3.
3. Балабанова Л. В., Брадіна О. А. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємства : монографія. Донецьк : Дон ДУЕТ, 2006. 230 с.
4. Бардаш М. С., Хоменко О. І. Асортиментна політика підприємства та шляхи її вдосконалення. Ефективна економіка. 2016. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5288.
5. Василиха Н. В. Асортиментна політика – важливий інструмент товарної політики торговельного підприємства. Економіка і суспільство. 2018. № 19. C. 960–965. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/19_ukr/144.pdf.
6. Кардаш В. Я., Шафалюк О. К., Антонченко М. Ю. Маркетингова товарна політика : підручник. 2-е вид., зі змінами. Київ : КНЕУ, 2009. 419 с.
7. Кубишина Н. С. Методика розробки стратегічного набору товарів на промисловому ринку. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2010. № 7. С. 171–178. URL: https://economy.kpi.ua/files/files/33_kpi_2010_7.pdf.
8. Мазепа Т. С. Формування асортиментної політики підприємств торгівлі: зміст і основні підходи. Вісник Хмельницького національного університету. Сер. : Економічні науки. 2008. № 45. Т. 1. С. 73–79.
9. Global Online Education Market (2018-2023) by Type, Technology, Vendor and End-User – Market to Reach $286.62 Billion Growing by 10.26% CAGR – ResearchAndMarkets.com. Business Wire : вебсайт. 2018. URL: https://www.businesswire.com/news/home/20180226006458/en/Global-Online-Education-Market-2018-2023-by-Type-Technology-Vendor-and-End-User—Market-to-Reach-286.62-Billion-Growing-by-10.26-CAGR—ResearchAndMarkets.com (дата звернення: 30.11.2023).
10. Creative practice. CASES : вебсайт. URL: https://cases.media/creativepractice?noredirect=1 (дата звернення: 28.11.2023).
11. Онлайн-курси. Європейський Простір : вебсайт. URL: https://euprostir.org.ua/courses (дата звернення: 28.11.2023).
12. Projector : вебсайт. URL: https://prjctr.com/ (дата звернення: 28.11.2023).
13. Prometheus : вебсайт. URL: https://prometheus.org.ua/ (дата звернення: 28.11.2023).
14. SkillUP : вебсайт. URL: https://skillup.ua (дата звернення: 28.11.2023).
15. SKVOT – onoffline school : вебсайт. URL: https://skvot.io/uk/ (дата звернення: 28.11.2023).
16. Ілляшенко С. М., Іванова Т. Є. Інструменти та методи просування продукції в Internet: аналітичний огляд. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 3. С. 20–32. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42575 (дата звернення: 16.11.2023).
17. Ковтун О. Навчання на мільйони доларів. Як через війну зростає ринок дистанційної освіти. 2023. URL: https://biz.liga.net/ua/all/all/article/ucheba-na-milliony-dollarov-kak-iz-za-voyny-rastet-rynok-distantsionnogo-obrazovaniya (дата звернення 13.03.2024).
18. Літвін Ф. Дистанційне навчання: сучасний формат освіти, який має лишитися. 2020. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2020/07/2/241517/ (дата звернення: 25.11.2023).
2. Simonson I. The effect of product assortment on buyer preferences. Journal of Retailing. 1999. Vol. 75, Iss. 3. P. 347–370. DOI: https://doi.org/10.1016/S0022-4359(99)00012-3.
3. Балабанова Л. В., Брадіна О. А. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємства : монографія. Донецьк : Дон ДУЕТ, 2006. 230 с.
4. Бардаш М. С., Хоменко О. І. Асортиментна політика підприємства та шляхи її вдосконалення. Ефективна економіка. 2016. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5288.
5. Василиха Н. В. Асортиментна політика – важливий інструмент товарної політики торговельного підприємства. Економіка і суспільство. 2018. № 19. C. 960–965. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/19_ukr/144.pdf.
6. Кардаш В. Я., Шафалюк О. К., Антонченко М. Ю. Маркетингова товарна політика : підручник. 2-е вид., зі змінами. Київ : КНЕУ, 2009. 419 с.
7. Кубишина Н. С. Методика розробки стратегічного набору товарів на промисловому ринку. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2010. № 7. С. 171–178. URL: https://economy.kpi.ua/files/files/33_kpi_2010_7.pdf.
8. Мазепа Т. С. Формування асортиментної політики підприємств торгівлі: зміст і основні підходи. Вісник Хмельницького національного університету. Сер. : Економічні науки. 2008. № 45. Т. 1. С. 73–79.
9. Global Online Education Market (2018-2023) by Type, Technology, Vendor and End-User – Market to Reach $286.62 Billion Growing by 10.26% CAGR – ResearchAndMarkets.com. Business Wire : вебсайт. 2018. URL: https://www.businesswire.com/news/home/20180226006458/en/Global-Online-Education-Market-2018-2023-by-Type-Technology-Vendor-and-End-User—Market-to-Reach-286.62-Billion-Growing-by-10.26-CAGR—ResearchAndMarkets.com (дата звернення: 30.11.2023).
10. Creative practice. CASES : вебсайт. URL: https://cases.media/creativepractice?noredirect=1 (дата звернення: 28.11.2023).
11. Онлайн-курси. Європейський Простір : вебсайт. URL: https://euprostir.org.ua/courses (дата звернення: 28.11.2023).
12. Projector : вебсайт. URL: https://prjctr.com/ (дата звернення: 28.11.2023).
13. Prometheus : вебсайт. URL: https://prometheus.org.ua/ (дата звернення: 28.11.2023).
14. SkillUP : вебсайт. URL: https://skillup.ua (дата звернення: 28.11.2023).
15. SKVOT – onoffline school : вебсайт. URL: https://skvot.io/uk/ (дата звернення: 28.11.2023).
16. Ілляшенко С. М., Іванова Т. Є. Інструменти та методи просування продукції в Internet: аналітичний огляд. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2015. № 3. С. 20–32. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/42575 (дата звернення: 16.11.2023).
17. Ковтун О. Навчання на мільйони доларів. Як через війну зростає ринок дистанційної освіти. 2023. URL: https://biz.liga.net/ua/all/all/article/ucheba-na-milliony-dollarov-kak-iz-za-voyny-rastet-rynok-distantsionnogo-obrazovaniya (дата звернення 13.03.2024).
18. Літвін Ф. Дистанційне навчання: сучасний формат освіти, який має лишитися. 2020. URL: https://life.pravda.com.ua/society/2020/07/2/241517/ (дата звернення: 25.11.2023).