Дронь Т. О.
https://orcid.org/0000-0003-1374-5610
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ДАНИХ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ІНФОРМАТИВНОСТІ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЯКОСТІ ОСВІТИ
Повний тест (pdf)
Мова: Англійська
Анотація. У статті підкреслено важливу роль візуалізації даних у моніторингу та аналізі впровадження освітньої реформи в Україні. Показано, як використання сучасних інструментів візуалізації підвищує ефективність моніторингових досліджень, пов’язаних з освітніми реформами. Зокрема, наведено переваги передових технологій створення таблиць, таких як Google Sheets і Duet AI від Google, а також інструментів візуалізації даних, включаючи рішення на основі штучного інтелекту. У статті розглянуто сучасні платформи візуалізації даних, як-от Tableau, Microsoft Power BI та Google Charts, що дають змогу проводити інтерактивний аналіз інформації, будувати діаграми, графіки, створювати карти й дашборди, а також виявляти тенденції та закономірності для прийняття обґрунтованих рішень. Окрім того, автор підкреслює важливість широко використовуваного статистичного програмного забезпечення SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) для аналізу даних у соціальній, медичній, економічній та інших галузях досліджень. SPSS полегшує обробку великих масивів даних, проведення статистичних розрахунків і створення візуалізацій, що робить його ключовим інструментом підготовки моніторингових звітів в освітньому секторі. Також у статті проілюстровано застосування методів візуалізації даних на прикладі моніторингового дослідження впровадження реформи Нової української школи (НУШ), виконаного Державною науковою установою «Інститут освітньої аналітики». Результати дослідження засвідчили ефективність використання сучасних методів візуалізації даних в аналітичних звітах за результатами моніторингових досліджень. Адже точне й своєчасне надання інформації сприяє прийняттю обґрунтованих рішень, поліпшує комунікацію між зацікавленими сторонами, залученими до процесу реформування, та дає змогу оперативно реагувати на виклики, що виникають. Таким чином, візуалізація даних виступає фундаментальним елементом оптимізації управління освітою, сприяючи успішному впровадженню та довгостроковій ефективності реформи НУШ.
Ключові слова: візуалізація даних, Нова українська школа, моніторингове дослідження, загальна середня освіта, освітня реформа.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-6-81-92
Ключові слова: візуалізація даних, Нова українська школа, моніторингове дослідження, загальна середня освіта, освітня реформа.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-6-81-92
Посилання:
1. Муляр В. П. Візуалізація даних та інфографіка. Харків : ФОП Панов А. М. 2020. 200 с. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/21255/1/infohrafika.pdf.
2. Designing effective monitoring and evaluation of education systems for 2030: A global synthesiss of policies and practices / UNESCO. 2016. URL: https://www.academia.edu/34653270/Designing_effective_monitoring_and_evaluation_of_education_systems_for_2030_A_global_synthesiss_of_policies_and_practices_UNESCO_Education_Sector_Division_for_Policies_and_Lifelong_Learning_Systems_ED_PLS_Section_of_Education_Policy_ED_PLS_EDP.
3. Макєєв С. Ю. Міжнародні системи моніторингу якості компетентнісно орієнтованої загальної середньої освіти. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2022. Вип. 58. С. 150–168. DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.14.
4. Cantini C., Chellini С., Sagri M. T. Big Data Analytics National Educational System Monitoring and Decision Making. World Journal of Social Science Research. 2016. Vol. 3, No. 2. URL: http://www.scholink.org/ojs/index.php/wjssr/article/view/568/531.
5. Бойко Я. А. Використання сучасних статистичних програм R, SPSS і SAS для обробки масивів даних. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/10020/1/Boyko_R,%20SPSS%20%D0%86%20SAS.pdf.
6. Єгорченков О. В. Методології візуалізації інформації в системах управління проектами. Управління розвитком складних систем. 2010. № 4. С. 15–18. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2010_4_5.
7. Ковальчук Ю. О. Пошук, отримання й аналіз даних в освіті: сучасний стан і перспективи розвитку. Інформаційні технології і засоби навчання. 2015. Т. 50. Вип. 6. С. 152–164. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v50i6.1284.
8. Відкритий посібник з відкритих даних / упоряд.: Д. Кубай, А. Горбаль. Київ, 2016. URL: https://socialdata.org.ua/manual/.
9. Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року : розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80#Text.
10. Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0154-20#Text.
11. Мацюк О. В., Приймак М. В., Назаревич О. Б., Шимчук Г. В. Дослідження особливостей енергоспоживання в умовах ритміки методом гістограмного аналізу / Тернопільський НТУ імені Івана Пулюя. Тернопіль, 2010. 10 с. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/480/4/Presentation-TNTU-2010-Nazarevych-Histogram_analysis.pdf.
12. Дослідження щодо впровадження реформи НУШ у пілотних закладах освіти (базова школа) / О. Я. Денисюк та ін. Київ, 2023. 136 c. URL: https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2023/10/pilot_nus_report_2023.pdf.
2. Designing effective monitoring and evaluation of education systems for 2030: A global synthesiss of policies and practices / UNESCO. 2016. URL: https://www.academia.edu/34653270/Designing_effective_monitoring_and_evaluation_of_education_systems_for_2030_A_global_synthesiss_of_policies_and_practices_UNESCO_Education_Sector_Division_for_Policies_and_Lifelong_Learning_Systems_ED_PLS_Section_of_Education_Policy_ED_PLS_EDP.
3. Макєєв С. Ю. Міжнародні системи моніторингу якості компетентнісно орієнтованої загальної середньої освіти. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2022. Вип. 58. С. 150–168. DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.14.
4. Cantini C., Chellini С., Sagri M. T. Big Data Analytics National Educational System Monitoring and Decision Making. World Journal of Social Science Research. 2016. Vol. 3, No. 2. URL: http://www.scholink.org/ojs/index.php/wjssr/article/view/568/531.
5. Бойко Я. А. Використання сучасних статистичних програм R, SPSS і SAS для обробки масивів даних. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/10020/1/Boyko_R,%20SPSS%20%D0%86%20SAS.pdf.
6. Єгорченков О. В. Методології візуалізації інформації в системах управління проектами. Управління розвитком складних систем. 2010. № 4. С. 15–18. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Urss_2010_4_5.
7. Ковальчук Ю. О. Пошук, отримання й аналіз даних в освіті: сучасний стан і перспективи розвитку. Інформаційні технології і засоби навчання. 2015. Т. 50. Вип. 6. С. 152–164. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v50i6.1284.
8. Відкритий посібник з відкритих даних / упоряд.: Д. Кубай, А. Горбаль. Київ, 2016. URL: https://socialdata.org.ua/manual/.
9. Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року : розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80#Text.
10. Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0154-20#Text.
11. Мацюк О. В., Приймак М. В., Назаревич О. Б., Шимчук Г. В. Дослідження особливостей енергоспоживання в умовах ритміки методом гістограмного аналізу / Тернопільський НТУ імені Івана Пулюя. Тернопіль, 2010. 10 с. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/480/4/Presentation-TNTU-2010-Nazarevych-Histogram_analysis.pdf.
12. Дослідження щодо впровадження реформи НУШ у пілотних закладах освіти (базова школа) / О. Я. Денисюк та ін. Київ, 2023. 136 c. URL: https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2023/10/pilot_nus_report_2023.pdf.