УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ
2’2022

Лондар С. Л.
https://orcid.org/0000-0003-1838-288X
Мельник С. В.
https://orcid.org/0000-0002-5724-2428
Терещенко Г. М.
https://orcid.org/0000-0002-9458-2843

ВИКЛИКИ В ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ В ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ: НЕОБХІДНІСТЬ ПЕРЕБУДОВИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Повний тест (pdf)
Мова: Українська
Анотація. Стаття присвячена широкому спектру проблем, які постали перед системою освіти внаслідок військової агресії рф проти України. Зусиллями Міністерства освіти і науки України спільно із закладами освіти, науковими установами, міжнародними й громадськими організаціями забезпечено стійкість системи освіти, доступність та безперервність освітнього процесу майже на всій території України. Попри значні масштаби руйнувань і пошкоджень, освітнім управлінцям за безпрецедентної підтримки міжнародної спільноти та громадян України вдалося, використовуючи різні форми навчання, забезпечити продовження освітнього процесу, розробити особливі механізми завершення навчального року й проведення вступної кампанії у 2022 р. За таких умов до аналітичного та інформаційного забезпечення освітньої галузі висуваються особливі вимоги, оскільки для дієвого управління освітою необхідне отримання за короткий час достовірної інформації й аналітичних продуктів про освітні процеси. Надано пропозиції щодо організації інформаційного освітнього забезпечення в період воєнного стану. Виконано аналіз воєнних ризиків, сформульовано низку пропозицій стосовно підвищення ефективності функціонування системи освіти під час дії воєнного стану та щодо повоєнного розвитку. Пропозиції стосуються спрощення умов завершення навчання та/або вступу до закладів освіти різних типів для молоді, яка постраждала від військових дій (перебувала під тимчасовою окупацією); змін у зв’язку із формуванням напрямів і обсягів підготовки кадрів у воєнний та повоєнний періоди; окреслення шляхів подальшого розвитку інформатизації й інформаційних систем у контексті реалізації державної політики у сфері освіти під час війни та після її закінчення.
Ключові слова: система освіти України, воєнний стан, організація освітнього про­цесу під час війни, аналітичне та інформаційне забезпечення освітньої галузі.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2022-2-5-22

Посилання:
1. Overview of the current state of education and science in Ukraine in terms of russian aggression (as of May 01-07, 2022) / М-во освіти і науки України. URL: https://drive.google.com/file/d/14MRg7lOUrS7wOKguAdR7AgmsAtQ6qF7X/view.
2. Освіта під загрозою / М-во освіти і науки України. 2022. URL: https://saveschools.in.ua/.
3. Pietsch М., Tulowitzki P., Cramer C. Innovating teaching and instruction in turbulent times: The dynamics of principals’ exploration and exploitation activities. Journal of Educational Change. 2022. May, 24. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s10833-022-09458-2.
4. Angrist N., Djankov S., Goldberg P. K., Patrinos H. A. Measuring human capital using global learning data. Nature. 2021. No. 592. P. 403–408. URL: https://www.nature.com/articles/s41586-021-03323-7#citeas.
5. Матеріали до засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій / М-во освіти і науки України. 2022. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2022/05/13/Inform.MON.shchodo.pyt.vynesen.na.zasid.Kom.VRU.z.pytan.osvity.pdf.
6. Нові матеріали: «Сучасне дошкілля під крилами захисту» / М-во освіти і науки України. 2022. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/novi-materiali-suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu.
7. ЮНІСЕФ та МОН запустили дитячий онлайн-садок НУМО / М-во освіти і науки України. 2022. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/yunisef-ta-mon-zapustili-dityachij-onlajn-sadok-numo.
8. ЮНІСЕФ запускає мобільний додаток Bebbo, щоб допомогти батькам піклуватися про дітей під час війни / UNICEF. 2022. URL: https://www.unicef.org/ukraine/press-releases/unicef-launches-bebbo-mobile-app-help-parents-care-children-during-war.
9. «Підтримай дитину»: канал створено з турботою про батьків і дітей / М-во освіти і науки України. 2022. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/pidtrimaj-ditinu-kanal-stvoreno-z-turbotoyu-pro-batkiv-i-ditej.
10. Підтримка освіти і науки України під час війни / М-во освіти і науки України. 2022. URL: https://mon.gov.ua/ua/ministerstvo/diyalnist/mizhnarodna-dilnist/pidtrimka-osviti-i-nauki-ukrayini-pid-chas-vijni.
11. European support to Ukrainian higher education community / European University Association. 2022. URL: https://www.eua.eu/issues/32:european-support-to-ukrainian-higher-education-community.html.
12. Украинским беженцам упростили поступление в вузы Германии / Deutsche Welle. 2022. URL: https://www.dw.com/ru/shkolnikam-iz-ukrainy-budet-prosche-postupit-v-germanii/a-61523538.
13. Ukraine Education Cluster Rapid Assessment Tool / Kobo Toolbox. 2022. URL: https://ee.humanitarianresponse.info/x/i4CXPzCn.
14. Refugee Panel Data / Yale University. 2022. URL: https://economics.yale.edu/undergraduate/sro/summer-2019/refugee-panel-data.
15. Current Project / German Institute for Economic Research (DIW Berlin). URL: https://www.diw.de/en/diw_01.c.538695.en/research_advice/iab_bamf_soep_survey_of_refugees_in_germany.html.
16. Складники національного мультипредметного тесту / Український центр оцінювання якості освіти. 2022. URL: https://testportal.gov.ua/skladnyky-nmt/.