Дивак В. В.
https://orcid.org/0000-0001-8014-815X
Козлов В. В.
https://orcid.org/0000-0002-9686-0237
Томашевська Т. В.
https://orcid.org/0000-0001-5001-9226
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МАРКЕТИНГ»
Повний тест (pdf)
Мова: Українська
Анотація. Майбутні маркетологи в умовах фахової підготовки вивчають попит на товари та послуги, проводять аналіз господарської діяльності підприємства для утримання його конкурентоспроможності. Вони мусять мати достатній рівень професійної компетентності, який включає розроблення технології планування бізнес-процесів компанії. У дослідженні наведено підсумки педагогічного експерименту із формування професійної компетентності майбутніх маркетологів в умовах фахової підготовки засобами інформаційної системи «BAS. Роздрібна торгівля». Дослідження виконано на базі Державного торговельно-економічного університету. Здійснено опис розробленої авторами технології навчання майбутніх маркетологів засобами інформаційної системи, яка включає комплекс концептуальної, діагностико-коригувальної, змістовної, технологічної та результативної складових. Гіпотезою дослідження є набуття знань і вмінь успішного розв’язання майбутніми маркетологами завдань фінансово-господарської діяльності, що дасть можливість свідомо аналізувати й корегувати результати своєї професійної діяльності. Дослідження проведено із застосуванням методів теоретичного узагальнення та моделювання, констатуючого й формуючого експериментів. Об’єктом дослідження є процес формування професійної компетентності майбутніх маркетологів в умовах фахової підготовки в закладах вищої освіти,
а його предметом – технологія навчання майбутніх маркетологів в умовах фахової підготовки з використанням інформаційної системи. Розроблено модель формування професійної компетентності майбутніх маркетологів в умовах фахової підготовки, уточнено поняття «професійна компетентність майбутніх маркетологів» і вперше розроблено технологію їх навчання в умовах фахової підготовки з використанням інформаційної системи «BAS. Роздрібна торгівля». Практичне значення виконаного дослідження полягає в розробленні та впровадженні авторських методичних рекомендацій до проведення практичних занять з дисципліни «Інформаційні системи в ритейлі». За результатами педагогічного експерименту підтверджено ефективність розробленої технології навчання та визначено перспективи подальших досліджень.
Ключові слова: інформаційна система, система «BAS. Роздрібна торгівля», професійна компетентність майбутніх маркетологів, фахова підготовка, технологія навчання, заклад вищої освіти.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-1-72-83
а його предметом – технологія навчання майбутніх маркетологів в умовах фахової підготовки з використанням інформаційної системи. Розроблено модель формування професійної компетентності майбутніх маркетологів в умовах фахової підготовки, уточнено поняття «професійна компетентність майбутніх маркетологів» і вперше розроблено технологію їх навчання в умовах фахової підготовки з використанням інформаційної системи «BAS. Роздрібна торгівля». Практичне значення виконаного дослідження полягає в розробленні та впровадженні авторських методичних рекомендацій до проведення практичних занять з дисципліни «Інформаційні системи в ритейлі». За результатами педагогічного експерименту підтверджено ефективність розробленої технології навчання та визначено перспективи подальших досліджень.
Ключові слова: інформаційна система, система «BAS. Роздрібна торгівля», професійна компетентність майбутніх маркетологів, фахова підготовка, технологія навчання, заклад вищої освіти.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-1-72-83
Посилання:
1. Іваненко Л. М., Боєнко О. Ю. Розробка моделі професійної підготовки фахівців-маркетологів на основі компетентнісного підходу. Бізнес Інформ. 2020. № 5. С. 492–502. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2020-5-492-502.
2. Levkovych Yu. Theoretical analysis of the professional competence’s formation and development in the light of Ukrainian and foreign scientists (in terms of the marketers’ professional skills and abilities). Порівняльна професійна педагогіка. 2014. Т. 4. № 4. С. 73–79. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2014_4%284%29__13.
3. The development of competent marketing professionals / I. Walker et. al. Journal of Marketing Education. 2009. Vol. 31, Iss. 3. Р. 253–263. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475309345197.
4. Мельничук І., Галушко Л., Близнюкова О. Особливості професійної компетентності маркетологів та її розвиток засобами позитивної психотерапії. Перспективи та інновації науки. 2022. № 4 (9). С. 421–435. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-4(9)-421-435.
5. Gray B. J., Ottesen Grundvag G., Bell J., Chapman C., Whiten J. What are the essential capabilities of marketers? A comparative study of managers’, academics’ and students’ perceptions. Marketing Intelligence & Planning. 2007. Vol. 25, Iss. 3. P. 271–295. DOI: https://doi.org/10.1108/02634500710747789.
6. Galeeva R. B. Marketing specialists’ professional activities model as a foundation for training content design. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2015. Vol. 191. P. 1528–1537. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.708.
7. Harmon R. R. Marketing information system. Encyclopedia of Information Systems. 2003. P. 137–151. DOI: https://doi.org/10.1016/B0-12-227240-4/00110-6.
8. Setting the future of digital and social media marketing research: Perspectives and research propositions / Y. K. Dwivedi et. al. International Journal of Information Management. 2021. Vol. 59. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102168.
9. Royle J., Laing A. The digital marketing skills gap: Developing a Digital Marketer Model for the communication industries. International Journal of Information Management. 2014. Vol. 34, Iss. 2. Р. 65–73. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2013.11.008.
10. Leonidou L. C., Theodosiou M. The export marketing information system: an integration of the extant knowledge. Journal of World Business. 2004. Vol. 39, Iss. 1. Р. 12–36. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2003.08.005.
11. Rosario А. T., Dias J. C. How has data-driven marketing evolved: Challenges and opportunities with emerging technologies. International Journal of Information Management Data Insights. 2023. Vol. 3, Iss. 2. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2023.100203.
12. Zhu Y., Li Y., Wang W., Chen J. What leads to post-implementation success of ERP? An empirical study of the Chinese retail industry. International Journal of Information Management. 2010. Vol. 30, Iss. 3. Р. 265–276. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2009.09.007.
13. Wang E. T. G., Lin C. C.-L., Jiang J. J., Klein G. Improving enterprise resource planning (ERP) fit to organizational process through knowledge transfer. International Journal of Information Management. 2007. Vol. 27, Iss. 3. Р. 200–212. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2007.02.002.
14. Gregorio A., Maggioni I., Mauri Ch., Mazzucchelli A. Employability skills for future marketing professionals. European Management Journal. 2019. Vol. 37, Iss. 3. Р. 251–258. DOI: https://doi.org/10.1016/j.emj.2019.03.004.
15. Класифікатор професій: пошук / М-во економіки України. URL: https://www.me.gov.ua/Profession/List?lang=uk-UA&id=d4162ef8-2771-4ac5-99ef-1d4b6f5336af&tag=KlasifikatorProfesii-Poshuk.
16. Огірко О. І., Галайко Н. В. Теорія ймовірностей та математична статистика : навч. посіб. Львів : ЛьвДУВС, 2017. 292 с. URL: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/629.
2. Levkovych Yu. Theoretical analysis of the professional competence’s formation and development in the light of Ukrainian and foreign scientists (in terms of the marketers’ professional skills and abilities). Порівняльна професійна педагогіка. 2014. Т. 4. № 4. С. 73–79. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2014_4%284%29__13.
3. The development of competent marketing professionals / I. Walker et. al. Journal of Marketing Education. 2009. Vol. 31, Iss. 3. Р. 253–263. DOI: https://doi.org/10.1177/0273475309345197.
4. Мельничук І., Галушко Л., Близнюкова О. Особливості професійної компетентності маркетологів та її розвиток засобами позитивної психотерапії. Перспективи та інновації науки. 2022. № 4 (9). С. 421–435. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-4(9)-421-435.
5. Gray B. J., Ottesen Grundvag G., Bell J., Chapman C., Whiten J. What are the essential capabilities of marketers? A comparative study of managers’, academics’ and students’ perceptions. Marketing Intelligence & Planning. 2007. Vol. 25, Iss. 3. P. 271–295. DOI: https://doi.org/10.1108/02634500710747789.
6. Galeeva R. B. Marketing specialists’ professional activities model as a foundation for training content design. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2015. Vol. 191. P. 1528–1537. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.708.
7. Harmon R. R. Marketing information system. Encyclopedia of Information Systems. 2003. P. 137–151. DOI: https://doi.org/10.1016/B0-12-227240-4/00110-6.
8. Setting the future of digital and social media marketing research: Perspectives and research propositions / Y. K. Dwivedi et. al. International Journal of Information Management. 2021. Vol. 59. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102168.
9. Royle J., Laing A. The digital marketing skills gap: Developing a Digital Marketer Model for the communication industries. International Journal of Information Management. 2014. Vol. 34, Iss. 2. Р. 65–73. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2013.11.008.
10. Leonidou L. C., Theodosiou M. The export marketing information system: an integration of the extant knowledge. Journal of World Business. 2004. Vol. 39, Iss. 1. Р. 12–36. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2003.08.005.
11. Rosario А. T., Dias J. C. How has data-driven marketing evolved: Challenges and opportunities with emerging technologies. International Journal of Information Management Data Insights. 2023. Vol. 3, Iss. 2. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2023.100203.
12. Zhu Y., Li Y., Wang W., Chen J. What leads to post-implementation success of ERP? An empirical study of the Chinese retail industry. International Journal of Information Management. 2010. Vol. 30, Iss. 3. Р. 265–276. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2009.09.007.
13. Wang E. T. G., Lin C. C.-L., Jiang J. J., Klein G. Improving enterprise resource planning (ERP) fit to organizational process through knowledge transfer. International Journal of Information Management. 2007. Vol. 27, Iss. 3. Р. 200–212. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2007.02.002.
14. Gregorio A., Maggioni I., Mauri Ch., Mazzucchelli A. Employability skills for future marketing professionals. European Management Journal. 2019. Vol. 37, Iss. 3. Р. 251–258. DOI: https://doi.org/10.1016/j.emj.2019.03.004.
15. Класифікатор професій: пошук / М-во економіки України. URL: https://www.me.gov.ua/Profession/List?lang=uk-UA&id=d4162ef8-2771-4ac5-99ef-1d4b6f5336af&tag=KlasifikatorProfesii-Poshuk.
16. Огірко О. І., Галайко Н. В. Теорія ймовірностей та математична статистика : навч. посіб. Львів : ЛьвДУВС, 2017. 292 с. URL: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/629.