УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ
5’2024

Рогова В. Б.
https://orcid.org/0000-0002-3978-4063
Часніков В. І.
https://orcid.org/0009-0004-4008-9502

СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ «SOLID INFO OF THE REGION» ДЛЯ АНАЛІТИКИ Й ФОРМУВАННЯ РЕГІОНАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

Повний тест (pdf)
Мова: Українська
Анотація. Досліджено та продемонстровано важливість створення й використання інструмента «Solid Info of the Region» для аналітики та формування регіональної освітньої політики в умовах війни і глобальних викликів. Застосовано методи збору та обробки даних, які зібрано з різних джерел, таких як освітні установи, місцеві органи влади і статистичні звіти. Використовувалися сучасні інструменти для збору великих обсягів даних. Статистичні дані піддавалися детальному аналізу, щоб виявити тенденції, кореляції та причинно-наслідкові зв’язки. Застосовувалися такі методи, як регресійний аналіз, кластеризація й факторний аналіз, із метою побудови моделей для прогнозування розвитку освітніх процесів у регіоні. До дослідження було залучено експертів у галузі освіти, управління та аналітики. Вони надавали фахові оцінки й рекомендації щодо інтерпретації результатів і впровадження інноваційних рішень. Дослідження показало, що застосування інструмента «Solid Info of the Region» забезпечує оптимізацію фінансових, людських та матеріальних ресурсів. Це сприяє ефективному плануванню потреби в них і визначенню актуальних тенденцій та можливостей для впровадження інноваційних рішень в освітній сфері. Використання цього інструмента дає змогу створювати обґрунтовані прогнози, що підтримують стратегічні рішення, спрямовані на підвищення якості освіти та приведення її у відповідність із сучасними викликами. Завдяки детальному аналізу даних, Solid Info of the Region допомагає ідентифікувати ключові чинники ефективності освітніх процесів та знаходити оптимальні шляхи їх удосконалення. Запровадження сучасних інформаційно-аналітичних систем сприяє розвитку регіональної освіти та підвищенню її ефективності, створенню екосистеми інфраструктури, цифрової педагогіки й освоєнню цифрових інструментів. Це сприяє прозорості, адаптації системи освіти України до європейських стандартів і забезпечує коригування регіональної освітньої політики відповідно до потреб громад. Наявність детальних регіональних даних дає змогу планувати відновлення освіти з урахуванням місцевих умов, підвищити ефективність управління ресурсами та вирівнювати можливості для всіх регіонів України.
Ключові слова: інформаційно-аналітичні системи, регіональна освітня політика, аналітичні дані, цифрова трансформація, освітня аналітика.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2024-5-66-75

Посилання:
1. Деякі питання реформування державного управління України : розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 № 831-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/831-2021-%D1%80#Text (дата звернення: 24.09.2024).
2. Стратегічний план діяльності МОН до 2027 року / М-во освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/strategichniy-plan-diyalnosti-mon-do-2027-roku (дата звернення: 24.09.2024).
3. Рогова В. Б., Лондар С. Л. Управлінські індикатори розвитку освіти Solid Info як чинник підвищення ефективності державної освітньої політики. Освітня аналітика України. 2021. № 5 (16). С. 5–17. DOI: https://doi.org/10.32987/2617-8532-2021-5-5-17 (дата звернення: 24.09.2024).
4. Соколов А. В. Сучасні підходи до оцінки якості державного управління. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2014. № 4. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=901.