Літинська В. А.
https://orcid.org/0000-0001-9272-4118
ПЛАНУВАННЯ ТРУДОВОЇ КАР’ЄРИ ПРАЦІВНИКІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Повний тест (pdf)
Мова: Українська
Анотація. Статтю присвячено дослідженню теоретико-методичних засад планування трудової кар’єри працівників у закладах вищої освіти. Зокрема, охарактеризовано існуючі підходи до розкриття сутності поняття «планування трудової кар’єри» та визначено авторський підхід до трактування цього поняття, згідно з котрим планування трудової кар’єри працівників слід розглядати як розроблення цільової програми поетапного просування працівників ЗВО за службовою ієрархією, що визначає перспективи їх службового зростання за встановлений час у певних організаційно-технічних умовах виробництва й у рамках фінансово-економічних можливостей закладу освіти. Також у статті наведено методики планування трудової кар’єри персоналу, а саме: метод побудови сценарію самоаналізу кар’єри та розроблення особистого плану розвитку; технологія планування кар’єри В. Сандерса, яка ґрунтується на методі SWOT-аналізу й призначена для оптимізації постановки кар’єрних цілей; технологія планування кар’єри С. Д. Рєзніка. Найбільшу увагу приділено авторській моделі поетапного планування трудової кар’єри працівників ЗВО, що складається із шести послідовних етапів.
Ключові слова: трудова кар’єра, планування, персонал, методика, модель, заклади вищої освіти.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2023-1-67-78
Ключові слова: трудова кар’єра, планування, персонал, методика, модель, заклади вищої освіти.
https://doi.org/10.32987/2617-8532-2023-1-67-78
Посилання:
1. Жуковська А. Ю., Бречко О. В. Діючі технології та перспективні методики планування професійної кар’єри публічних службовців. Український журнал прикладної економіки. 2017. Т. 2. № 4. С. 27–36. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujae_2017_2_4_5.
2. Лозовецька В. Т. Професійна кар’єра особистості в сучасних умовах : монографія. Київ, 2015. 279 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/32310612.pdf.
3. Лугова В. М., Голубєв С. М. Основи самоменеджменту та лідерства : навч. посіб. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. 212 с. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/21464/1/2019-%D0%9B%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%92%20%D0%9C%2C%20%D0%93%D0%BE%D0%BB%D1%83%D0%B1%D1%94%D0%B2%20%D0%A1%20%D0%9C.pdf.
4. Maslak O., Grishko N., Hlazunova O., Maslak M. Intellectual capital as a factor of economic development of Ukraine. Acta Prosperitatis. 2016. No. 7. P. 104-118. URL: https://www.turiba.lv/storage/files/7-acta.pdf.
5. Маслова К. І. Планування та розвиток успішної кар’єри. Академічні студії. Сер. : педагогіка. 2021. Т. 2. № 4. C. 171–175 DOI: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.2.25.
6. Мустафаєва У. С. Раціональне планування розвитку кар’єри державного службовця – важливий чинник якісної професійної діяльності. Актуальні проблеми державного управління. 2014. Вип. 1. С. 137–140. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyo_2014_1_40.
7. Burden P. R. Implications of Teacher Career Development: New Roles for Teachers, Administrators, and Professors. Action in Teacher Education. 2012. Vol. 4. Iss. 3-4. P. 21-26. DOI: https://doi.org/10.1080/01626620.1982.10519117.
8. Wiegerovа A. Career Plans of Novice University Teachers: The Research Perspective. Acta Technologica Dubnicae. 2017. Vol. 7. Iss. 1. P. 9-26. DOI: https://doi.org/10.1515/atd-2017-0001.
9. Lawrence P. W., Mantak Y., Chen G. Career-related teacher support: A review of roles that teachers play in supporting students’ career planning. Journal of Psychologists and Counsellors in Schools. 2021. Vol. 31. Iss. 1. P. 130-141. DOI: https://doi.org/10.1017/jgc.2020.30.
10. Alm S., Laftman S., Sandahl J., Modin B. School effectiveness and students’ future orientation: A multilevel analysis of upper secondary students in Stockholm, Sweden. Journal of Adolescence. 2019. Vol. 70. Iss. 1. P. 62-73. DOI: https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2018.11.007.
11. Atac L. O., Dirik D., Tetik H. T. Predicting career adaptability through self-esteem and social support: A research on young adults. International Journal for Educational and Vocational Guidance. 2018. No. 18. P. 45-61. DOI: https://doi.org/10.1007/s10775-017-9346-1.
12. Єщенко М. Планування ділової кар’єри менеджера в сучасних умовах. Галицький економічний вісник. 2021. Т. 68. № 1. С. 112–118. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34847.
13. Байдулін В. Б., Злочевська Л. С., Торчевська Н. В. Як планувати власну професійну кар’єру : методичні рекомендації для учнів ПТНЗ. Київ : ІПТО НАПН України, 2019. 80 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/717526/1/2_Як_планувати_власну_професiйну_карeру.pdf.
14. Future ready: A student focused National Career Education Strategy. Australian Government. 2019. URL: https://www.education.gov.au/data-and-research-schooling/resources/future-ready-student-focused-national-career-education-strategy.
15. Лозовецька В. Фактори та проблеми, які впливають на кар’єрний розвиток сучасної особистості. Молодь і ринок. 2019. № 9 (176). С. 44–50. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.182053.
2. Лозовецька В. Т. Професійна кар’єра особистості в сучасних умовах : монографія. Київ, 2015. 279 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/32310612.pdf.
3. Лугова В. М., Голубєв С. М. Основи самоменеджменту та лідерства : навч. посіб. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. 212 с. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/21464/1/2019-%D0%9B%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%92%20%D0%9C%2C%20%D0%93%D0%BE%D0%BB%D1%83%D0%B1%D1%94%D0%B2%20%D0%A1%20%D0%9C.pdf.
4. Maslak O., Grishko N., Hlazunova O., Maslak M. Intellectual capital as a factor of economic development of Ukraine. Acta Prosperitatis. 2016. No. 7. P. 104-118. URL: https://www.turiba.lv/storage/files/7-acta.pdf.
5. Маслова К. І. Планування та розвиток успішної кар’єри. Академічні студії. Сер. : педагогіка. 2021. Т. 2. № 4. C. 171–175 DOI: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.2.25.
6. Мустафаєва У. С. Раціональне планування розвитку кар’єри державного службовця – важливий чинник якісної професійної діяльності. Актуальні проблеми державного управління. 2014. Вип. 1. С. 137–140. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdyo_2014_1_40.
7. Burden P. R. Implications of Teacher Career Development: New Roles for Teachers, Administrators, and Professors. Action in Teacher Education. 2012. Vol. 4. Iss. 3-4. P. 21-26. DOI: https://doi.org/10.1080/01626620.1982.10519117.
8. Wiegerovа A. Career Plans of Novice University Teachers: The Research Perspective. Acta Technologica Dubnicae. 2017. Vol. 7. Iss. 1. P. 9-26. DOI: https://doi.org/10.1515/atd-2017-0001.
9. Lawrence P. W., Mantak Y., Chen G. Career-related teacher support: A review of roles that teachers play in supporting students’ career planning. Journal of Psychologists and Counsellors in Schools. 2021. Vol. 31. Iss. 1. P. 130-141. DOI: https://doi.org/10.1017/jgc.2020.30.
10. Alm S., Laftman S., Sandahl J., Modin B. School effectiveness and students’ future orientation: A multilevel analysis of upper secondary students in Stockholm, Sweden. Journal of Adolescence. 2019. Vol. 70. Iss. 1. P. 62-73. DOI: https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2018.11.007.
11. Atac L. O., Dirik D., Tetik H. T. Predicting career adaptability through self-esteem and social support: A research on young adults. International Journal for Educational and Vocational Guidance. 2018. No. 18. P. 45-61. DOI: https://doi.org/10.1007/s10775-017-9346-1.
12. Єщенко М. Планування ділової кар’єри менеджера в сучасних умовах. Галицький економічний вісник. 2021. Т. 68. № 1. С. 112–118. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34847.
13. Байдулін В. Б., Злочевська Л. С., Торчевська Н. В. Як планувати власну професійну кар’єру : методичні рекомендації для учнів ПТНЗ. Київ : ІПТО НАПН України, 2019. 80 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/717526/1/2_Як_планувати_власну_професiйну_карeру.pdf.
14. Future ready: A student focused National Career Education Strategy. Australian Government. 2019. URL: https://www.education.gov.au/data-and-research-schooling/resources/future-ready-student-focused-national-career-education-strategy.
15. Лозовецька В. Фактори та проблеми, які впливають на кар’єрний розвиток сучасної особистості. Молодь і ринок. 2019. № 9 (176). С. 44–50. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.182053.